Phone Icon
Phone Icon

Regulamin sklepu

SPIS TREŚCI
01. POSTANOWIENIA OGÓLNE
02. POSTANOWIENIA OGÓLNE I ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU
03. WARUNKI KORZYSTANIA ZE SKLEPU, ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIENIA I ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
04. UTWORZENIE KONTA INDYWIDUALNEGO
05. DOSTAWA
06. CENY I PŁATNOŚCI W SKLEPIE
07. WARUNKI SKŁADANIA REKLAMACJI
08. REKLAMACJA NA PODSTAWIE RĘKOJMI
09. REKLAMACJA NA PODSTAWIE NIEZGODNOŚCI TOWARU Z UMOWĄ
10. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY. REKLAMACJE I ZWROTY
11. PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
12. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
13. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KLIENTÓW NIE BĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
14. ZMIANY W REGULAMINIE
15. POSTANOWIENIA UZUPEŁNIAJĄCE
16. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
PLIKI: ZAŁĄCZNIKI

Sklep Internetowy www.mantelle.pl dba o prawa konsumenta.

Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.

01. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Właścicielem prowadzącym sklep internetowy za pomocą witryny www.mantelle.pl ze wszystkimi jego odnogami (zwanym dalej „Sklepem internetowym” lub „Sklepem”) jest Paulina Młodzik, prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą Paulina Młodzik Mantelle  z siedzibą w Bytomiu, Pułaskiego 60/11, 41-902 Bytom wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, prowadzonej przez Ministra Rozwoju i Technologii, NIP: Numer NIP: 6263056745, Numer REGON: 526367549 (zwana dalej „Sprzedawcą”).

Adres korespondencyjny Sklepu internetowego (nie jest to adres do zwrotu) to:  
Paulina Młodzik Mantelle, Pułaskiego 60/11 41-902 Bytom.

Pozostałe dane kontaktowe:
adres e–mail: sklep@mantelle.pl

Konto bankowe Sklepu internetowego: 
50 1050 1230 1000 0090 8304 3878

2. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, lecz konieczna w celu skorzystania z wybranych funkcji Sklepu Internetowego (np. założenie Konta Klienta, czy dokonanie zakupu). Niniejszy Regulamin skierowany jest do wszystkich użytkowników oraz określa zasady dokonywania rejestracji i korzystania z Konta indywidualnego, sprzedaży produktów Sprzedawcy za pośrednictwem Sklepu internetowego oraz określa zasady i warunki świadczenia nieodpłatnych usług drogą elektroniczną.

3. Administratorem danych osobowych jest Paulina Młodzik, prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą Paulina Młodzik Mantelle  z siedzibą w Bytomiu, Pułaskiego 60/11, 41-902 Bytom wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, Numer NIP: 6263056745, Numer REGON: 526367549.

4. Definicje

Klient – podmiot będący użytkownikiem strony internetowej Sklepu, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi za pośrednictwem Sklepu internetowego.

Kodeks Cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1610 z późń. zm.).

Konsument/Klient/Zamawiający – oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Konto indywidualne – panel przypisany indywidualnie do Klienta po rejestracji danych w systemie Sklepu internetowego, oznaczony adresem e-mail i hasłem podanym przez Klienta w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, pozwalający na korzystanie przez Klienta z dodatkowych funkcjonalności strony internetowej Sklepu.

Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta – osoba fizyczna zawierająca Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywania przez nią działalności gospodarczej udostępnionej na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Regulamin – oznacza niniejszy regulamin.

Sklep internetowy lub Sklep – należy przez to rozumieć witrynę internetową dostępną pod adresem: www.mantelle.pl, to sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę w języku polskim za pośrednictwem witryny www dostępnej w sieci Internet pod adresem www.mantelle.pl

Sprzedawca – należy przez to rozumieć Paulinę Młodzik, prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą Paulina Młodzik Mantelle  z siedzibą w Bytomiu, Pułaskiego 60/11, 41-902 Bytom wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, prowadzonej przez Ministra Rozwoju i Technologii, NIP: Numer NIP: 6263056745, Numer REGON: 526367549

Sprzedaż – to usługa oferowana przez Sprzedawcę Klientowi, polegająca na sprzedaży Produktów na odległość, bez konieczności jednoczesnej obecności obu stron. Odbywa się ona poprzez przesyłanie danych na indywidualne żądanie Klienta, przy użyciu urządzeń do elektronicznego przetwarzania danych, w tym także z użyciem kompresji cyfrowej i przechowywania danych. Cały proces nadawania, odbierania lub transmitowania danych odbywa się za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnej.

Towar – oznacza każdy produkt prezentowany przez Sprzedawcę w Sklepie internetowym, przeznaczony do sprzedaży.

Dane kontaktowe – następujące dane, za pomocą których Klient ma możliwość skontaktowania się ze Sklepem internetowym: adres e-mail: sklep@mantelle.pl 

Umowa Sprzedaży lub Umowa – umowa sprzedaży Towarów zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, której warunki określa w szczególności niniejszy Regulamin. Umowa Sprzedaży jest zawierana z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, po akceptacji Zamówienia przez Sprzedawcę na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.

Dostarczenie – to doręczenie Produktów Klientowi na wskazane przez niego miejsce przeznaczenia, za pośrednictwem Przewoźnika.

Zewnętrzny System Płatności – to system płatności internetowych, którym posługuje się Sprzedawca.

Dni Robocze – dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

Piki “cookies” – należy rozumieć dane informatyczne przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników, przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. W szczególności są to pliki tekstowe, zawierające nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Newsletter – należy przez to rozumieć biuletyn informacyjny dotyczący nowości oraz promocji w Sklepie internetowym, na subskrybowanie, którego Klient wyraził zgodę poprzez podanie swojego adresu e-mail w polu „Newsletter” na stronie internetowej Sklepu, wraz z wybraniem opcji „Zapisz się”. Usługa Newslettera polega na otrzymywaniu przez Użytkowników do niego zapisanych (Usługobiorców), którzy udostępnili Sprzedawcy (Usługodawcy) swój adres e-mail, drogą elektroniczną, w tym za pomocą automatycznych systemów wywołujących, informacji handlowych dotyczących produktów i usług Sprzedawcy i partnerów Sprzedawcy, w tym w szczególności informacji o ich aktualnej ofercie, promocjach, rabatach i akcjach marketingowych (e-mail marketing);

02. ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU

Dostęp do Regulaminu każdy Klient może uzyskać w dowolnym momencie, poprzez odnośnik „Regulamin sklepu” umieszczony na stronie Sklepu internetowego a także poprzez zapisanie jego wersji PDF na wybranym przez siebie nośniku.

1. Regulamin jest nieodpłatnie udostępniony w Sklepie Internetowym w sposób umożliwiający Użytkownikom:
a. zapoznanie się z jego treścią,
b. utrwalanie jego treści w poprzez samodzielne wydrukowanie lub zapisanie na nośniku zewnętrznym, np. pobrania w formie PDF,
c. zapoznanie się z jego obecnie obowiązującą wersją, jak i poprzednimi.
2. Zamówienia przyjmowane są poprzez stronę internetową www.mantelle.pl 24/h 7 dni w tygodniu, chyba, że z powodu prac informatycznych nastąpi przerwa.
3. Informacje o Towarach zamieszczone w Sklepie internetowym, takie jak zdjęcia, opisy, ceny stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego, zgodnie z warunkami Regulaminu.
4. Zdjęcia i opisy oferowanych produktów służą prezentacji konkretnie wskazanych na nich modeli Towarów.
5. Minimalne wymagania techniczne, których spełnienie jest niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca, w tym zawarcia Umowy Sprzedaży i świadczenia innych usług elektronicznych, to: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej i ważny adres e-mail; (3) standardowa przeglądarka internetowa.
6. włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript
7. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
7. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
8. Pliki cookies przeznaczone są do korzystania ze stron serwisu. Operator wykorzystuje te pliki do:
a) możliwości logowania i utrzymywania sesji użytkownika na każdej kolejnej stronie serwisu
b) dopasowania zawartości strony internetowej do indywidualnych preferencji użytkownika, przede wszystkim pliki te rozpoznają jego urządzenie, aby zgodnie z jego preferencjami wyświetlić stronę
c) do tworzenia anonimowych statystyk z wyłączeniem możliwości identyfikacji użytkownika.
9. Pliki cookies wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej, w tym w szczególności użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.
10. W trosce o bezpieczeństwo powierzonych nam danych opracowaliśmy wewnętrzne procedury i zalecenia, które mają zapobiec udostępnieniu danych osobom nieupoważnionym. Kontrolujemy ich wykonywanie i stale sprawdzamy ich zgodność z odpowiednimi aktami prawnymi – ustawą o ochronie danych osobowych, ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także wszelkiego rodzaju aktach wykonawczych i aktach prawa wspólnotowego.
11. Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika. Ustawienia te mogą zostać zmienione przez Użytkownika w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę “cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenia użytkownika.
12. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
13. Operator Serwisu informuje, że zmiany ustawień w przeglądarce internetowej użytkownika mogą uniemożliwić poprawne działanie Stron Internetowych.
14. Nie jest dopuszczalne:
a) korzystanie ze Sklepu internetowego w celu prowadzenia działalności, która naruszałaby interes właściciela Sklepu internetowego, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich,
b) dostarczanie do Sklepu treści bezprawnych,
c) korzystanie ze Sklepu w sposób zakłócający jego funkcjonowanie lub podejmowanie czynności informatycznych lub wszelkich innych czynności mających na celu wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Klienta, w tym danych innych Klientów;
d) umieszczanie w ramach Sklepu niezamówionej informacji handlowej, oraz
e) korzystanie z treści umieszczonych na stronie Sklepu do innego użytku niż użytek własny.

03. WARUNKI KORZYSTANIA ZE SKLEPU | ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY | SKŁADANIA ZAMÓWIENIA  

 

W celu korzystania ze Sklepu konieczne jest dysponowanie przez Klienta urządzeniem teleinformatycznym z dostępem do sieci Internet, poprawnie skonfigurowaną przeglądarką internetową w wersji aktualnej bądź poprzedniej: Microsoft Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari lub Opera, a także aktywnym i poprawnie skonfigurowanym kontem poczty elektronicznej.

Korzystanie ze Sklepu następuje poprzez zapoznanie się z jego zawartością.

  1. Sprzedawca umożliwia zawieranie umów sprzedaży towarów przez Internet oraz świadczy inne usługi określone w niniejszym Regulaminie. Aby zarejestrować Konto indywidualne lub zawrzeć Umowę Sprzedaży za pośrednictwem strony internetowej sklepu, Klient musi posiadać aktywne konto e-mail.
  2. Utworzenie Konta indywidualnego nie jest konieczne do złożenia zamówienia w sklepie internetowym – można złożyć zamówienie bez rejestracji, pod warunkiem zaakceptowania regulaminu sklepu i polityki prywatności. Klient może składać zamówienia w sklepie internetowym przez stronę internetową sklepu 24/7.
  3. Aby złożyć zamówienie, należy wybrać produkty w sklepie, w szczególności ich modele, ilości, kolory i rozmiary, a następnie dodać je do “Koszyka” za pomocą opcji “Dodaj do Koszyka”. Po skompletowaniu zamówienia należy przejść do “Koszyka” i kontynuować procedurę składania zamówienia. Klient może zalogować się do Konta indywidualnego lub zrealizować zamówienie jako gość, podając swoje dane osobowe oraz adres dostawy. Klient ponosi odpowiedzialność za poprawność danych do wysyłki i adresu e-mail.
  4. Następnie Klient wybiera sposób dostawy towarów i metodę płatności, a także jest informowany o łącznej cenie zamówienia, kosztach dostawy oraz dodatkowych opłatach związanych z zamówieniem. Klient składa zamówienie, wybierając opcję “ZAMÓW” i przechodzi do płatności. Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu oraz Polityki Prywatności poprzez oznaczenie odpowiedniego pola.
  5. Informacje podane przez Klienta podczas składania zamówienia powinny być prawdziwe, aktualne i dokładne. Sprzedawca może odmówić realizacji zamówienia, jeśli dane są niedokładne do tego stopnia, że uniemożliwiają jego realizację, szczególnie dostarczenie towaru. Przed odmową realizacji zamówienia Sprzedawca podejmie próbę kontaktu z Klientem w celu uzyskania niezbędnych danych.
  6. Na każdym etapie składania zamówienia, do momentu dokonania płatności, Klient może anulować zamówienie, przerywając proces i opuszczając stronę składania zamówień. Zamówienie, którego proces nie zostanie ukończony, jest uznawane za anulowane i nie będzie realizowane. Do momentu zatwierdzenia zamówienia przyciskiem “Zamawiam i płacę”, Klient może zmieniać produkty i dane teleadresowe. Jeśli Klient przerwie składanie zamówienia przed dokonaniem płatności, zamówienie nie zostanie zrealizowane.

W przypadku braku dokonania płatności online, zamówienie nie jest uznawane za prawidłowo złożone, co oznacza, że umowa nie zostaje zawarta, a zamówienie nie będzie realizowane.

  • Złożenie zamówienia przez Klienta stanowi ofertę zawarcia umowy sprzedaży towarów ze Sprzedawcą w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła potwierdzenie na adres e-mail podany przez Klienta.
  • Umowa sprzedaży towarów między Sprzedawcą a Klientem zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta informacji o przyjęciu zamówienia. Informacja ta zawiera potwierdzenie warunków umowy sprzedaży zgodnie z Regulaminem.
  • Przed wysłaniem formularza zamówienia, Klient powinien oświadczyć, że zapoznał się z Regulaminem i Polityką Prywatności oraz je akceptuje, zaznaczając odpowiednie pole.
  • Klient może zmienić złożone zamówienie do momentu otrzymania informacji o nadaniu przesyłki przez Sprzedawcę. W tym celu należy skontaktować się mailowo: sklep@mantelle.pl.
  • Zmiana zamówienia może obejmować jego anulowanie, anulowanie w części, zmianę adresu Dostarczenia. Warunkiem jest poinformowanie Sprzedawcy o takim zamiarze a także informacja zwrotna od Sprzedawcy, że takie informacje zostały przyjęte i zanotowane w zamówieniu.
  • Sprzedawca zastrzega sobie prawo do:

anulowania, modyfikacji zamówienia. Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta o niemożliwości realizacji zamówienia, w przypadku wystąpienia okoliczności ją powodujących. Udzielenie tej informacji następuje telefonicznie lub elektronicznie, przy użyciu Danych Kontaktowych Klienta. W wyjątkowych sytuacjach np. w przypadku równoczesnego złożenia zamówienia na ten sam towar przez wielu Klientów, może zdarzyć się, że towar nie będzie dostępny. W takiej sytuacji Klient zostanie poinformowany o braku możliwości zrealizowania zamówienia.

  1. Informacja może zawierać następujące sposoby modyfikacji zamówienia:
    1. anulowanie w części niemożliwej do zrealizowania, co skutkuje przeliczeniem wartości zamówienia,
    2. dokonanie podziału Produktów podlegających Dostarczeniu na część której Dostarczenie jest możliwe oraz część, której Dostarczenie nastąpi w późniejszym terminie, co nie skutkuje przeliczeniem wartości zamówienia,
    3. anulowanie zamówienia w całości, co skutkuje umorzeniem wartości zamówienia
  2. W przypadku zmiany, anulowania zamówienia – Sprzedawca dokonuje zwrotu środków (w zależności od tego czy zamówienie zostało anulowane całkowicie czy też zmodyfikowane) za zamówienie bądź jego część w takiej formie, w jakiej płatność została dokonana.

 

04. KONTO INDYWIDUALNE

 

  1. Aby móc korzystać z pełnych funkcji Sklepu Mantelle, czyli złożyć zamówienie, Klient musi najpierw zarejestrować się, wypełniając bezpłatny formularz rejestracyjny dostępny w zakładce „Konto”. Formularz ten wymaga podania imienia, nazwiska, adresu e-mail oraz ustawienia hasła. Rejestracja umożliwia tworzenie indywidualnego Konta, co jest niezbędne do składania zamówień oraz świadczenia usług przez Sklep.
  2. Klient musi także zaakceptować Regulamin i Politykę Prywatności, potwierdzając to odpowiednim zaznaczeniem w formularzu rejestracyjnym.
  3. Po wysłaniu formularza rejestracyjnego, Klient otrzymuje potwierdzenie rejestracji Konta Mantelle drogą elektroniczną na podany adres e-mail. Z momentem otrzymania tego potwierdzenia zawierana jest umowa o świadczenie usługi Konta indywidualnego. Po zalogowaniu się do Konta, Klient ma możliwość zarządzania swoimi danymi oraz ustawiania preferencji dotyczących powiadomień e-mail, takich jak informacje o promocjach czy statusie zamówienia.
  4. W przypadku problemów technicznych związanych z rejestracją Konta, Klient może skontaktować się z działem obsługi klienta Sklepu Mantelle poprzez kontakt sklep@mantelle.pl lub poprzez wiadomość na SM: Facebooku, Instagramie

05. DOSTAWA


 

  1. Towary dostarczane są na wskazany przez Klienta w zamówieniu adres na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz za granicę (do wybranych krajów UE) po uprzednim opłaceniu zamówienia (dostępne są różne opcje płatności: BLIK, Przelewy24, PayPal, PayPo)
  2. Towary na terenie Rzeczypospolitej Polskiej dostarczane są za pośrednictwem zewnętrznej firmy kurierskiej INPOST poprzez kuriera oraz paczkomaty. W przypadku zamówień zagranicznych, Towary dostarczane są za pośrednictwem firmy kurierskiej Fedex, Pocztę Polską lub innego przewoźnika (DHL, UPS), który doręcza przesyłki do wybranego kraju. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do skontaktowania się z Konsumentem w celu ustalenia dogodnej firmy kurierskiej w celu dostarczenia przesyłki zagranicznej.
  3. Koszty dostawy towaru pokrywa Kupujący (zarówno na terenie Rzeczypospolitej Polskiej jak i poza granicami kraju).
  4. W przypadku nieodebrania przez Kupującego paczki z zamówieniem, zwrot zostaje pomniejszony o koszt przesyłki zwrotnej do nadawcy.
    Koszt zwrotu pokrywa kupujący.
  5. Nie ponosimy odpowiedzialności za błędnie wpisany numer rachunku bankowego przez klienta podczas wykonywania zwrotu za pośrednictwem formularza w formie papierowej lub poprzez swoje konto klienta na stronie sklepu.
  6. Nieodebranie zamówienie z formą płatności przy odbiorze skutkuje brakiem możliwości ponownego wyboru tej formy dostawy. 
  7. Opłaty za dostawę Towarów są podawane przy składaniu zamówienia a także w zakładce: Czas i koszty dostawy, na stronie www.mantelle.pl
  8. W dniu nadania zamówionego Towaru do Klienta – Sprzedawca wysyła na adres poczty elektronicznej Klienta informację o wysłaniu przesyłki.
  9. Czas dostawy Towaru do Klienta wynosi 1 do 7 dni Roboczych, chyba że w trakcie składania zamówienia Sprzedawca poda inny termin lub też przybliżony termin realizacji zamówienia jest podany przy produkcie w opcji zamówienia np. produktu PRE ORDER. W przypadku Towarów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
  10. Czas dostawy może ulec wydłużeniu w okresach wyprzedaży lub akcji specjalnych.
  11. Dodatkowo do czasu realizacji należy doliczyć czas dostawy paczek przez kuriera: zwykle są to 1-2 dni robocze.
  12. W sytuacjach nadzwyczajnych termin dostawy może ulec wydłużeniu, o czym Sprzedawca poinformuje Klientów (np. okres wyprzedaży, okres świąteczny, nieprzewidziane okoliczności jak wybuch pandemii).
    6. W przypadku wydłużenia okresu realizacji przygotowania Zamówienia czy czasu doręczania Produktu, Sprzedawca zastrzega sobie możliwość kontaktu z Klientem w celu poinformowania go o przyczynie opóźnień oraz nowym, planowanym terminie dostawy.
  13. Termin dostawy Towaru do Klienta, o którym mowa w ust. 9 powyżej należy liczyć następująco:

    I. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznych lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.
    II. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności odroczonej – od dnia powiadomienia Sprzedawcy przez kredytodawcę o zawarciu z Klientem umowy kredytowej, nie później jednak niż od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy środkami z udzielonego Klientowi kredytu.
    III. Odbierając przesyłkę z Produktem od kuriera czy operatora pocztowego, w miarę możliwości, Klient powinien zweryfikować przy przewoźniku, że Produkt został dostarczony w całości, bez usterek. W przypadku zniszczenia Produktu przez przewoźnika, należy spisać protokół szkody oraz poinformować o tym Sprzedawcę.

  14. Firmy kurierskie, operatorzy pocztowi oraz firmy obsługujące Punkty Odbioru posiadają własne regulacje co do sposobu realizacji usługi dostawy (w tym w zakresie ewentualnych reklamacji dotyczących dostawy, czasu i sposobu zgłaszania ewentualnych uszkodzeń przesyłki i innych istotnych kwestii) – szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się na stronach firm realizujących dostawę. Prosimy o zapoznanie się z tymi warunkami przed wyborem sposobu dostawy.
  15. Po złożonym i opłaconym zamówieniu Klient otrzymuje na adres e-mail rachunek w wersji elektronicznej.
  16. Kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia stanu przesyłki – w przypadku zauważenia uszkodzenia paczki kurierskiej lub paczkomatowej – niezwłocznie zawiadomić o tym sklep oraz przewoźnika. 

06. CENY I PŁATNOŚCI


 

  1. Ceny podawane na stronie w złotych polskich są cenami brutto i zawierają podatek VAT.
  2. Do ceny towaru należy doliczyć koszt przesyłki, którego wysokość zależy od wybranej formy dostawy (kurier, paczkomat), kraju dostawy oraz wybranej metody płatności.
  3. Cena zakupu towaru widoczna na stronie Sklepu jest ostateczna i wiążąca od momentu otrzymania przez Klienta wiadomości elektronicznej z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia, zgodnie z § 3 ust. 14. Cena ta pozostaje niezmienna, niezależnie od ewentualnych zmian cen na stronie Sklepu czy rozpoczęcia akcji promocyjnych lub wyprzedażowych.
  4. Klient płaci cenę za zamówione Towary wraz z kosztami dostawy, wedle swego wyboru:

    za pomocą karty płatniczej:

    – Visa
    – Visa Electron
    – MasterCard
    – MasterCard Electronic
    – Maestro

  1. za pośrednictwem platformy płatniczej:

    – Przelewy24
    – BLIK
    – PayPal (koszty prowizji w wysokości 2% od wartości zamówienia ponosi Kupujący)
    – PayPo

  2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności określonego w ust. 4, brak otrzymania płatności na rachunek Sprzedawcy okresie 30 minut od daty zawarcia Umowy Sprzedaży, a następnie w dodatkowo wyznaczonym przez Sprzedawcę terminie, powoduje możliwość odstąpienia od Umowy Sprzedaży przez Sprzedawcę poprzez anulowanie zamówienia. Nieopłacone zamówienie zostanie anulowane. Wcześniej zostanie wysłany e-mail przypominający, z linkiem do płatności. W przypadku anulowania zamówienia oraz chęci zakupu Towaru – istnieje konieczność złożenia nowego zamówienia
  3. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności określonego w ust. 5.4 dotyczącego płatności PayPo, Sprzedawca rozpocznie realizację zamówienia po otrzymaniu z systemu PayPo potwierdzenia dokonania płatności, a w przypadku wyboru przez Klienta płatności odroczonej z chwilą powiadomienia Sprzedawcy przez kredytodawcę o zawarciu z Klientem umowy kredytowej. Brak otrzymania płatności lub powiadomienia przez kredytodawcę o zawarciu z Klientem umowy kredytowej w terminie 3 dni roboczych od daty zawarcia Umowy Sprzedaży, a następnie w dodatkowo wyznaczonym przez Sprzedawcę terminie, powoduje możliwość odstąpienia od Umowy Sprzedaży przez Sprzedawcę.
  4. W celu zaoferowania Klientowi odroczonych metod płatności możemy w procesie dokonywania zakupu przekazać dane osobowe Klienta w postaci danych kontaktowych oraz szczegółów zamówienia do firm, zajmujących się danymi usługami, w celu dokonania przez nie oceny, czy kwalifikuje się do oferowanych metod płatności odroczonych i w celu dostosowania tych metod do Klienta. Przekazane dane osobowe są przetwarzane zgodnie z polityką prywatności wybranego przez Klienta operatora płatności to jest: polityką prywatności Paypo
  5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen Towarów znajdujących się w Sklepie internetowym www.mantelle.pl, wprowadzania nowych Towarów do Sklepu, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach sklepu, bądź wprowadzania w nich zmian zgodnie z Kodeksem cywilnym i innymi ustawami, przy czym zmiany takie nie naruszają praw osób, które zawarły Umowy Sprzedaży Towarów oferowanych przez Sklep przed dokonaniem ww. zmian lub praw osób uprawnionych do korzystania z danej promocji, zgodnie z jej zasadami i w okresie jej trwania.

 

07. WARUNKI SKŁADANIA REKLAMACJI

 

Szczegółowe informacje dotyczące zwrotu oraz reklamacji znajdują się w zakładce: https://mantelle.pl/zwroty-i-reklamacje/  Chęć złożenia reklamacji można złożyć mailowo: sklep@mantelle.pl a następnie poprzez odesłanie towaru wraz z formularzem reklamacji dostępnym w zakładce ZWROTY I REKLAMACJE, z opisem wady i dowodem zakupu. Adres do przesyłki zwrotnej / reklamacji podany jest w zakładce ZWROTY I REKLAMACJE.

  1. Reklamacje należy składać poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: sklep@mantelle.pl, zawierającej opis zgłaszanej wady i zdjęcia wadliwego towaru lub opis problemu, jeśli reklamacja dotyczy nieodpłatnych usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę.
  2. Zaleca się, aby zgłoszenie reklamacyjne zawierało następujące informacje: imię, nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail do otrzymania odpowiedzi na reklamację (jeśli Klient chce otrzymać odpowiedź drogą elektroniczną), datę zakupu towaru, dokładny opis towaru oraz datę stwierdzenia wady, żądanie Klienta, preferowany sposób poinformowania o rozpatrzeniu reklamacji, informację, czy Klient posiada status Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta. W miarę możliwości, wraz ze zgłoszeniem reklamacji, należy dostarczyć dowód zakupu towaru, na przykład kopię paragonu lub faktury.
  3. Sprzedawca może dokonać wymiany towaru, jeśli Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak Konsument żąda naprawy, lub naprawy, jeśli żądana jest wymiana, jeśli wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę traktowanego jak Konsument sposób jest niemożliwy lub wiązałby się z nadmiernymi kosztami dla Sprzedawcy. Jeżeli zarówno naprawa, jak i wymiana są niemożliwe lub wiązałyby się z nadmiernymi kosztami dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
  4. Klient otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji w ciągu 14 dni od daty zgłoszenia żądania, drogą mailową lub listowną. Klient otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji na wskazany adres poczty elektronicznej Klienta lub pisemnie (listem poleconym) na wskazany przez Klienta adres.
  5. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę traktowanego jak Konsument o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy traktowanego jak Konsument, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument lub Przedsiębiorca traktowany jak Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca. 

08. REKLAMACJA NA PODSTAWIE RĘKOJMI


 

Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą reklamacji towarów zakupionych przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta do dnia 31 grudnia 2022 roku.

  • Jeżeli zakupiony towar ma wadę fizyczną lub prawną, Sprzedawca odpowiada względem Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta na zasadzie art. 556 i następnych Kodeksu cywilnego (rękojmia). Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć wadliwy towar na adres Sprzedawcy. Koszt dostarczenia towaru pokrywa Sprzedawca.
  • Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania towaru Klientowi będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, lecz w przypadku, gdy Klient jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta, termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego powyżej. W tym okresie Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od Umowy Sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady towaru. Jeżeli Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta żądał wymiany towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy Sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany towaru lub usunięcia wady.
  • Jeżeli sprzedany towar ma wadę, Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta może:
  • złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności wymieni towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany towaru na wolny od wad lub usunięcia wad,
  • żądać wymiany towaru na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić wadliwy towar na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta.
  • Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także niedogodności, na jakie narażałby inny sposób zaspokojenia.
  • Sprzedawca może odmówić spełnienia żądania Klienta co do wymiany towaru na wolny od wad albo usunięcia wady, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową Sprzedaży wadliwego towaru w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.
  • W przypadku składania reklamacji na podstawie rękojmi zastosowanie znajdują postanowienia § 7 niniejszego Regulaminu “Ogólne warunki składania reklamacji”.

09. REKLAMACJA NA PODSTAWIE NIEZGODNOŚCI TOWARU Z UMOWĄ


 

  1.  
  1. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą reklamacji Towarów zakupionych przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta od dnia 1 stycznia 2023 roku.
  2. W przypadku zawarcia Umowy Sprzedaży między Sprzedawcą a Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży na zasadach określonych w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2020 poz. 287 ze zm.).
  3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z Umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak tej cechy.
  4. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może żądać jego naprawy lub wymiany. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
  5. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową, wartość Towaru zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
  6. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
  7. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera Towar na swój koszt.
  8. Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z Umową, Sprzedawca demontuje Towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
  9. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
  10. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
  11. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową;
  12. Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową;
  13. brak zgodności Towaru z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową;
  14. brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy;
  15. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta.
  16. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową.
  17. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o obniżeniu ceny.
  18. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową jest istotny.
  19. Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy, Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową.
  20. W razie odstąpienia od Umowy, Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
  21. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  22. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
  23. W przypadku istotnej niezgodności Towaru z umową Konsument może skorzystać ze wzoru formularza reklamacyjnego stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  24. W przypadku składania reklamacji na podstawie niezgodności Towaru z Umową zastosowanie znajdują postanowienia § 7 niniejszego Regulaminu “Ogólne warunki składania reklamacji”.

10. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY. REKLAMACJE I ZWROTY


 

  1. Konsument może bez podawania przyczyny odstąpić w terminie 14 dni od Umowy o świadczenie Usługi, w tym od Umowy Sprzedaży, z zastrzeżeniem norm wskazanych w treści pouczenia o odstąpieniu od Umowy, stanowiącego załącznik do Regulaminu, zamieszczony w obszarze strony internetowej Sklepu www.mantelle.pl
  2. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta, który zawarł Umowę Sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2020 poz. 287 ze zm.).
  3. Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą w terminie 14 dni od dnia otrzymania przesyłki, zatem bieg terminu na odstąpienie od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wskaże osobę trzecią, inną niż przewoźnik uprawnioną do objęcia Towaru, bieg terminy na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Towaru przez tą osobę.
  4. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od Umowy Sprzedaży informując Sklep o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia, na przykład poprzez wysłanego pisemnie oświadczenia na adres e-mail sklepu: sklep@mantelle.pl lub na adres: Paulina Młodzik Mantelle, Pułaskiego 60/11, 41-902 Bytom – przy czym nie jest to adres do dokonywania zwrotów.
  5. Szczegóły dotyczące adresu, na który Towar ma zostać odesłany przez Konsumenta znajdują się w zakładce: https://mantelle.pl/zwroty-i-reklamacje/
  6. Do zwracanego towaru dołączony musi zostać formularz zwrotu, w którym widnieją takie informacje jak: dane osobowe, numer zamówienia,
  7. Klient może skorzystać ze wzoru formularza zwrotu, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe, może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia dostępnego na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/formularze/ Istotne jest, by formularz zawierał elementy, które mogą zidentyfikować zwracany towar z zamówieniem.
  8. Do zachowania terminu określonego w ust. 1 wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.
  9. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.
  10. Jeśli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
  11. Klient zobowiązany jest ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
  12. W przypadku zwrotu towaru, powinien być on w stanie nienaruszonym, nieużywanym, nieubrudzonym wraz ze wszystkimi dołączonymi metkami. W przypadku gdy zwrócony towar będzie nosił ślady użytkowania Sprzedawca może nie uwzględnić zwrotu.
  13. Jeśli nie zostanie zachowany 14 dniowy termin zwrotu, zwrot nie ostanie uznany, a przesyłka odesłana na koszt kupującego na adres zawarty w formularzu zwrotu.
  14. W przypadku, gdyby pojawiły się braki w przesyłce należy skontaktować się jak najszybciej ze sklepem. W przypadku wad otrzymanego produktu czy też brak metek przy zamawianym towarze –  należy zgłosić w przeciągu 24h od momentu otrzymania przesyłki – zwroty bez metek nie są przyjmowane. 
  15. Rozliczenia kosztów wysyłki przy częściowym zwrocie: Klient mający zamówienie złożone z kilku produktów może odstąpić od umowy w całości lub częściowo, rezygnując z niektórych towarów. W przypadku częściowego zwrotu, przedsiębiorca nie zwraca klientowi kosztów przesyłki, argumentując, że koszt dostawy byłby taki sam, gdyby klient kupił tylko te produkty, które zatrzymał.
  16. Utrata Prawa do Darmowej Wysyłki: Klient, który po częściowym zwrocie nie spełnia warunków darmowej dostawy, może być obciążony kosztami wysyłki, które pokrył sklep. Rozliczenie Kosztów przy Darmowej Dostawie: W przypadku utraty prawa do darmowej dostawy, przedsiębiorca może potrącić koszty wysyłki o wartości aktualnych kosztów przesyłki wybranej w zamówieniu od kwoty do zwrotu klientowi za zwracany produkt. Klient otrzymuje różnicę. Informacja dla Klientów: Przedsiębiorca zobowiązuje się jasno informować klientów o warunkach zwrotów, kosztach przesyłki oraz zasadach rozliczeń przy częściowym zwrocie. Zgodność z Przepisami Prawa Konsumenckiego: Regulamin działa zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa konsumenckiego i może być dostosowywany do zmian w przepisach. Zaleca się zapoznanie się z pełnym regulaminem przed dokonaniem zakupu.
  17. W przypadku nieodebrania przez Zamawiającego paczki z zamówieniem, zwrot zostaje pomniejszony o koszt przesyłki zwrotnej do nadawcy. Zgodnie z prawem koszt zwrotu pokrywa kupujący według stawki kosztu kuriera podanej na stronie “Dostawa”.
  18. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędnie wpisany numer rachunku bankowego przez klienta podczas wykonywania zwrotu za pośrednictwem formularza w formie papierowej lub poprzez swoje konto klienta na stronie sklepu.
  19. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży, zwrócić Towar Sprzedawcy na adres podany w zakładce ZWROTY I REKLAMACJE lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar.
  20. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży złożonego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta, zwrócić mu dokonane przez niego płatności, za wyjątkiem kosztu dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Sprzedawcy z żadnymi dodatkowymi kosztami. Zapis ten ma miejsce kiedy Konsument w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży zwrócił Towar.
  21. W przypadku płatności za pobraniem, Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności na podany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta numer konta bankowego. W przypadku, gdy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie poda w ramach przesyłki zwrotnej numeru konta bankowego, na który ma zostać dokonany zwrot płatności, Sprzedawca podejmie z nim kontakt w celu ustalenia tej informacji.
  22. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem na adres podany w zakładce Zwroty i Reklamacje. Szczegóły dotyczące adresu do zwrotu znajdują się w zakładce https://mantelle.pl/zwroty-i-reklamacje/
  23. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Koszt dostarczenia zwracanego Towaru do Sprzedawcy ponosi Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta.
  24. W wypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. W konsekwencji, Sprzedawca nie jest zobowiązany do odebrania przesyłki odesłanej za pobraniem oraz innych przesyłek, które wiążą się dla Sprzedawcy z koniecznością spełniania świadczenia pieniężnego.
  25. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
  26. Prawo odstąpienia nie przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta m.in. w odniesieniu do umów:
    1. o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
    2. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
    3. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    4. w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
    5. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    6. w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
    7. o dostarczanie treści cyfrowych (np. ebooki, audiobooki itd) niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie.

Uwaga! Kolory ze zdjęć mogą się lekko różnić w zależności od ustawień monitora. Jakakolwiek rozbieżność kolorystyczna nie podlega reklamacji/ specjalnym warunkom zwrotów. W tym przypadku następuje tutaj tradycyjna procedura zwrotu towaru.

W przypadku wady produktu, która została zauważona w momencie pakowania zamówienia – sklep zastrzega sobie prawo do anulacji zamówienia i zwrócenia środków pieniężnych na konto klienta.

UWAGA! ZMECHACENIA POWSTAŁE Z TYTUŁU UŻYTKOWANIA TOWARU NIE PODLEGAJĄ REKLAMACJI.

11. PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ


 

1. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, a w szczególności majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, a także do formularzy, dokumentów prawnych, logotypów, znaków towarowych, tekstu, grafiki, zdjęć i innych zamieszczonych przez Sprzedawcę treści należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób zgodny z Regulaminem.
2. Zabronione jest kopiowanie, powielanie, modyfikowanie, zwielokrotnianie czy rozpowszechnianie jakiejkolwiek części Sklepu Internetowego, Usługi lub jej elementów bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy, poza przypadkami wyraźnie dozwolonymi przez przepisy obowiązującego prawa i niniejszego Regulaminu. Sprzedawca może podjąć kroki, w tym na drodze postępowania sądowego, w celu ochrony interesów własnych oraz Klientów Sklepu Internetowego.
3. Prawa do używania, kopiowania i rozpowszechniania danych dostępnych w serwisie podlegają przepisom Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
4. Wykorzystywanie danych Sklepu Internetowego w celach komercyjnych odbywać się może po uprzednim powiadomieniu o tym Sprzedawcy i uzyskaniu od niego pisemnej zgody.

12. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH


 

1. Zasady ochrony danych osobowych określa dokument „Polityka Prywatności”.
2. Zasady stosowania plików cookies na Stronie Internetowej określa dokument „Polityka Cookies”.

13. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KLIENTÓW NIE BĘDĄCYCH KONSUMENTAMI


 

Jeśli robisz zakupy w naszym sklepie, a nie jesteś konsumentem – ta część regulaminu jest skierowana właśnie do Ciebie.

1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów niebędących Konsumentami oraz Przedsiębiorcami – Konsumentami.
2. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
3. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta niebędącego Konsumentem zostaje wyłączona.
4. Ani Sprzedawca ani jego pracownicy, upoważnieni przedstawiciele i pełnomocnicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec Klienta, jego podwykonawców, pracowników, upoważnionych przedstawicieli i/lub pełnomocników za wszelkie szkody, w tym utratę zysków, chyba że szkoda została spowodowana przez nich umyślnie.
5. W każdym przypadku ustalenia odpowiedzialności Sprzedawcy, jego pracowników, upoważnionych przedstawicieli i/lub pełnomocników, odpowiedzialność ta w stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej Ceny oraz kosztów dostawy z tytułu ostatniej Umowy Sprzedaży i obejmuje jedynie realnie poniesioną szkodę.
6. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
7. W odniesieniu do Klientów niebędących Konsumentami Sprzedawca może dokonać zmiany Regulaminu w każdym czasie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

14. ZMIANY W REGULAMINIE


 

  1. Niniejszy Regulamin może zostać zmieniony z ważnych przyczyn, w tym zmiany przepisów prawa bądź zmian organizacyjnych Sprzedawcy. Regulamin wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jego ogłoszenia na stronie internetowej Serwisu.
  2. Klient po zmianie Regulaminu ponownie akceptuje lub odmawia akceptacji regulaminu.
  3. Klientowi, który nie akceptuje wprowadzonych w Regulaminie zmian przysługuje prawo wypowiedzenia umowy o świadczenie usług droga elektroniczną.
  4. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian Regulaminu realizowane są zgodnie z dotychczasową treścią Regulaminu.

15. POSTANOWIENIA UZUPEŁNIAJĄCE


 

  1. Domena internetowa sklepu, jego logotypy, nazwa i Regulamin stanowią własność prawa autorskiego i przedmiot ochrony prawnej.

    1. Klient przyjmuje do wiadomości, iż zabronione jest dostarczanie przez Klienta treści bezprawnych.
    2. Sprzedawca zobowiązuje się do dokładania należytych starań celem umożliwienia prawidłowego funkcjonowania Sklepu oraz do udzielania pomocy w rozwiązywaniu problemów technicznych, związanych z jego działaniem.
    3. Sprzedawca zobowiązuje się do prowadzania działań zmierzających do ochrony danych znajdujących się w Koncie Klienta przed nieuprawnionym dostępem i użyciem. Klient ponosi odpowiedzialność za następstwa ujawnienia swojego loginu lub hasła osobom trzecim.
    4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za:
      1. przerwy w prawidłowym funkcjonowaniu Sklepu oraz nienależyte wykonywanie Usług, spowodowane siłą wyższą, w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami,
      2. przerwy w prawidłowym funkcjonowaniu Sklepu oraz nienależyte wykonywanie Usług na rzecz Klientów niebędących Konsumentami, spowodowane czynnościami technicznymi lub przyczyną leżącą po stronie podmiotów za pomocą których Sklep świadczy Usługi,
      3. korzyści utracone przez Klienta niebędącego Konsumentem,
      4. następstwa wykorzystania danych dostępowych do Konta Klienta przez osoby trzecie, w przypadku gdy weszły one w ich posiadanie w następstwie naruszenia postanowień Regulaminu przez Klienta,
      5. szkody spowodowane naruszeniem przez Klienta postanowień Regulaminu. 

16. POSTANOWIENIA KOŃCOWE


 

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian regulaminu.
  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  3. Sprzedawca może zbierać informacje, celem przechowywania ich lokalnie na urządzeniu Klienta, korzystając z mechanizmu pamięci przeglądarki przy użyciu plików „cookies”.
  4. Dane osobowe użytkowników Sklepu przetwarzane są na podstawie zgody osób, których dotyczą lub gdy jest to konieczne do realizacji Umowy, gdy osoba której dane dotyczą jest jej stroną lub gdy jest to niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem Umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe są zbierane w celu świadczenia Usług przez Sklep. Osobom, których dane zostały przez Sklep zebrane, przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych, poprawiania ich oraz wniesienia pisemnego umotywowanego żądania zaprzestania ich przetwarzania, a także sprzeciwu wobec tego.
  6. Zawierając Umowę o świadczenie Usługi, Klient dobrowolnie upoważnia Sprzedawcę do kierowania na Dane Kontaktowe Klienta informacji związanych z Umowami oraz ich wykonaniem, a także informacji handlowych w przypadku wyrażenia na to odrębnej zgody.
  7. Klient niebędący Konsumentem jest zobowiązany do poinformowania Sprzedawcy o zmianach Danych Kontaktowych Klienta, pod rygorem skuteczności ich zastosowania przy doręczeniach.
  8. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać praw przysługujących Konsumentowi.
  9. W przypadku niezgodności postanowień Regulaminu z przepisami obowiązującymi w kraju Konsumenta, zastosowanie znajdują właściwe przepisy miejscowe. Wszystkie ewentualne wątpliwości tłumaczy się na korzyść Konsumenta.
  10. W przypadku niezgodności postanowień Regulaminu z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, stosuje się te przepisy.

 

  1. Dane osobowe Użytkowników sklepu internetowego przetwarzane są zgodnie z zasadami opisanymi w Polityce Prywatności.
  2. W sprawach nieuregulowanych regulaminem zastosowanie mają postanowienia Kodeksu cywilnego i odpowiednich ustaw prawa polskiego, a także prawa Unii Europejskiej, w szczególności RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).
  3. Brak akceptacji Regulaminu uniemożliwia zakup Towarów oferowanych przez Sklep. Sklep umożliwi Klientowi zapoznanie się z Regulaminem przy składanym zamówieniu. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta. zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  4. Treść niniejszego Regulaminu może ulec zmianie. O wszelkich zmianach Sklep Internetowy będzie informować poprzez zamieszczenie informacji na stronie Sklepu Internetowego, w przypadku Użytkowników zapisanych do Newslettera lub posiadających aktywne Konto Klienta – w formie wiadomości mailowej.

ZAŁĄCZNIKI:


 

ZAŁĄCZNIK NR 1: FORMULARZ ZWROTU
ZAŁĄCZNIK NR 2: FORMULARZ REKLAMACJI

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

Zapisz się do newslettera, aby otrzymać informacje o nowościach i promocjach w naszym sklepie


Potwierdzam zapoznanie się z Polityką Prywatności oraz wyrażam zgodę na przesyłanie przez Mantelle.pl spersonalizowanych wiadomości e-mail (newsletter), zawierających informacje o promocjach, nowościach oraz programach lojalnościowych

DOŁĄCZ DO NAS NA FACEBOOKU

Obserwuj nas, aby dołączyć do inspirującej społeczności miłośników mody. Przygotuj się na unikalne spojrzenie na świat stylu i nie przegap informacji o naszych najnowszych kolekcjach!

Mantelle